פני הרשע: צה"ל חיסל את בכיר החמאס איימן נופל

    פנחס בן זיו No Comments on פני הרשע: צה"ל חיסל את בכיר החמאס איימן נופל

    חיסול אחד הבכירים ברצועת עזה: לפני שעה קלה חיסל חיל האוויר את בכיר החמאס איימן נופל. נופל היה מפקד חטיבת מחנות המרכז של החמאס והאחראי על הקשרים הצבאיים, נעצר במצרים בשנת 2008 ונכלא. בתחילת שנת 2011, במסגרת אירועי "יום הזעם" ברח מהכלא המצרי וחזר לרצועת עזה. זהו החיסול הבכיר מיותר מתחילת מלחמת חרבות ברזל

    בכיר החמאס איימן נופל
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית משותפת עם שב"כ, חיסלו את אחד מבכירי ארגון הטרור חמאס, אימן נופל, אשר שימש כמפקד חטיבת מחנות המרכז של חמאס ברצועת עזה, וכראש המודיעין הצבאי של חמאס לשעבר.
    מתוקף תפקידיו, הכווין מתווי טרור התקפיים רבים נגד ישראל וכוחות הביטחון, והכווין את יעדי הירי הרקטי של חמאס, תוך הכוונה ייעודית אזורים מאוכלסים באזרחים בלתי מעורבים.

    הכוחות שבפיקודו של אימן נוופל היו אלה המובילים שפרצו ליישובים המקבילים לזירתו, זירת מרכז הרצועה. במתקפת הטרור בשבת. ואכן, מול אלבריג', מרכז פעילותו של נוופל נמצאים היישובים בארי ורעים – שם היה עיקר הקטל.

    בעברו, עסק בייצור ופיתוח אמצעי לחימה, קידם והיה שותף לפיגועים רבים, ואף היה שותף בתכנון חטיפתו של גלעד שליט. נופל היה מהבכירים הדומיננטיים ביותר בארגון, והיה מקורב למוחמד דף.

    נופל עבד לאורך השנים על מנת להגדיל את שיתוף הפעולה של חמאס עם ארגוני הטרור האחרים ברצועה, ובעיקר הג'יהאד האיסלאמי. ביוני האחרון התראיין לרשת אל-ג'זירה, ואמר כי החמ"ל המשותף של הארגונים מהווה "מודל מעשי ויעיל לאחדות ציר ההתנגדות". לדבריו, "פיתחנו מודל מעורר השראה זה כדי להוות מסגרת מקיפה לכל כוחות ההתנגדות בכל זירות וחזיתות העימות עם האויב".

    גם במבצעים קודמים ברצועת עזה, ובהם "צוק איתן", נחשב נופל ליעד לחיסול של ישראל. הוא נולד במחנה אל-בורייג' ולאורך השנים שימש בתפקידים צבאיים משמעותיים בחמאס, ונחשב למי שהוביל את הפעולות הצבאיות של הארגון בשתי האינתיפאדות. בין השאר, הוא גם היה מפקד יחידת המודיעין של הזרוע הצבאית.

    נופל גם היה אחד האחראים לפיצוץ גדר הגבול ברפיח ב-2008, ובאותה שנה הוא נתפס במצרים והואשם בתכנון פיגועים – אך הצליח לברוח מהכלא בפרוץ המהומות שהביאו להפיכה במצרים ולהדחתו של הנשיא חוסני מובארק בשנת 2011. לבסוף, הוא הצליח להסתנן חזרה לרצועה דרך המנהרות



    0 תגובות